M A N A F U *

MANAFU*

Cateva intrebari despre oameni si companii

Am avut recent o experienta neplacuta cu o linie aeriana. Atat de nemultumit am fost incat eram pornit sa scriu pe blog un lung si nu tocmai frumos post. Noroc ca drumul spre casa a fost lung si am reusit sa ma calmez. Astazi, pe un blog, un cititor comenta ceva de genul: au servicii mizere, ma refer la oameni si vanzari.

Mai mult, daca ne uitam pe bloguri, vom remarca probabil ca, in cele mai multe cazuri, plangerile fata de companii provin (cu o serie de exceptii) din comportamentul unor angajati mai intai si apoi din calitatea efectiva a produselor si serviciilor.

Credeti ca e un sentiment general aceasta parasire a companiilor din cauza unui angajat? Vi se intampla des? Exista si o a doua sansa? In ce circumstante o acordati?

Eu sunt pentru o a doua sansa. Eu sunt pentru ideea ca o companie nu poate fi judecata exclusiv pentru comportamentul unui angajat. As vrea sa vad ce credeti si voi.

13 comentarii

  1. Șerban says:

    Nu sunt cazuri, în ceea ce mă priveşte, în care am renunţat la serviciile firmei X din cauza unui angajat. Sau poate sunt atât de puţine încât nu mi le mai amintesc. Dar ştiu sigur că, dacă îmi place atitudinea angajatului, revin cu plăcere, eventual recomand mai departe.

    A doua şansă poate exista în cazul în care primul contact a mai lăsat şi ceva loc de “bună ziua”. Altfel nu. 🙂

  2. Mihai says:

    Au fost cazuri in care am renuntat la companie din cauza angajatilor si nu dupa a 2-a sansa, ci dupa a 3-a. Stiu in continuare ca produsele lor sunt ok si as vrea sa le cumpar in continuare dar cand stiu ce fel sunt angajatii, renunt.

    In alta ordine de idei nu renunt din prima la unele produse sau servicii din cauza angajatilor sau reprezentantilor companiei dar nici rabdarea mea nu are limite. Cred ca depinde foarte mult de pretul serviciului sau al produsului. Ma astept ca atunci cand platesc un serviciu sau un produs pentru care exista destule alternative sa fiu tratat decent.

  3. criserb says:

    Depinde mult si de companie.

    Sunt cazuri in care a doua sansa nu mai exista, asta daca ne referim la un spital privat. O eroare medicala si nu mai ai cum sa-i oferi o a doua sansa.

    La alte companii, cum spui tu de avioane de exemplu, e posibil sa-i dau o a doua sansa dar nu cred. Dupa ce am pierdut un avion din cauza lor, dupa ce am dormit o noapte pe aeroport pentru ca un angajat nu a stiut sa dea niste informatii corecte… nu stiu daca mai merita. Ulterior am facut si o sesizare si mi-au zis ca e vina mea… asta a fost scuza lor. Pana acum nu le-am acordat-o, dar timpul le rezolva pe toate.

    Depinde, asa cum am zis. Au fost cazuri in care am reclamat angajatul superiorului si lucrurile s-au rezolvat altfel. Oricum, ceva trebuie facut pentru ca angajatul unei firme este vrand, nevrand imaginea firmei repective si daca tinem cat de cat la companie, o masura ar trebui sa luam si sa nu trecem nepasatori mai departe.

  4. Dragos says:

    Nu prea poti sa le separi. Compania inseamna toata lumea. Daca unul dn angajatii mei dezamageste sau supara un client vina este a mea si trebuie sa mi-o asum. O companie inseamna in primul si in primul rand angajatii sai.

    Nu cred ca este vorba de o a doua sansa, ci mai degraba de o perioada de testare. Am mers ani de zile cu aceeasi firma de taxi, iar la un moment dat au inceput sa ma … irite. Am mai stat cateva luni, iar proportia de nemultumiri a crescut. Acum merg cu alta firma, care are si ea problemele ei, dar nivelul de nemultumire este tolerabil, iar proportia mult mai buna decat la precedentii.

  5. […] viata mea au fost cateva companii la care am renuntat pe motivul ca nu am fost tratat asa cum trebuie, sau poate pentru ca am fost pacalit, sau poate pentru ca  nu mi-a vorbit reprezentantul ei pe un […]

  6. Bbcversus says:

    Depinde de la companie la companie si de la un domeniu de activitate la altul. Sa pierzi o vacanta din cauza unui angajat e grav si nu merita a doua sansa. Sa fii tratat urat de un chelner, mai merita o sansa, poate la un alt restaurant din acelasi lant.

    Dar de obicei, fiindca suntem oameni, si interactionam cu oamenii pana la urma, consider ca de foarte multe ori cresterile / vanzarile unei companii conteaza mult mai mult de calitatea serviciilor / amabilitatea personalului decat de calitatea produselor.

    Nu spun ca produsele nu conteaza, dar primeaza sa fii tratat cu respect si sa ti se rezolve orice problema la nevoie fara nici o problema.

  7. Lori Ciofu says:

    Pana la urma daca angajatul respectiv este in front office atunci reprezinta compania. Au fost cazuri cand am renuntat la companie din prima pentru ca de la un anumit grad de badaranie in sus nu mai e doar vina angajatului (deja e politica firmei), iar alte cazuri in care am dat o a doua sansa (in domeniul bancar) companiei, dar la o alta sucursala. Insa un lucru e cert. Recomandarile le fac in urma experientelor personale, asa ca daca angajatul imi lasa o impresie buna, recomand compania mai departe (evident daca si restul serviciilor sunt pe masura). Insa presupun ca depinde foarte mult de la caz la caz.

  8. freeman says:

    Mie, de exemplu, nu-mi place culoarea neagra. Ar trebui sa parasesc blogul tau pentru ca esti imbracat in negru? Sau ar trebui sa-ti mai dau o sansa, poate schimbi fotografia cu o culoare care-mi place[intre noi fie vorba – nu o stii nici pe asta !!] ?
    La fel si cu companiile.
    Totul depinde de gradul de acceptare a starii de fapt din momentul respectiv.
    Nu ne-ai spus in articol nimic despre starea ta de spirit – inainte – de experienta. Pentru ca daca erai cu “roatele-n sus” deja, si Angelina Jolie te dadea peste cap si te facea sa fii suparat.
    Relatia companie-angajat-client nu trebuie deteriorata pentru ca veriga duce lipsa de “ceva”. In schimb, relatia directa companie-client poate fi intarita prin simpla ignorare a verigii stricate. Cand aveti probleme cu un angajat, aveti tot dreptul de-a cere sa fiti serviti de catre un altul. Daca nici al doilea nu satisface un grad minim de cerinte, vorbiti cu un superior si reclamati starea de fapt. Ei bine, asta inseamna acordarea unei a doua sanse. Daca urmatoarea data se intampla la fel, trece-ti la concurenta!!
    Dar, parerea mea este, nu evitati niciodata sa cereti minimul de decenta, respect sau rigoare. Doar asa, la a doua trecere pe acolo, veti putea vedea, poate, o ameliorare. Si va veti simti bine !!

  9. […] mai devreme vorbeam de angajatii care ne supara atat de mult incat renuntam la serviciile companiilor lor, acum va impartasesc un alt subiect pe […]

  10. sorin says:

    Daca vinovat este un angajat, atunci fac o plangere impotriva lui. Nu cred ca este ok ca acea companie sa sufere din cauza unui angajat. Vedeti firmele de taxi. Eu nu renunt la o companie de taxi pentru ca am dat peste un mitocan taximetrist. Fac o plangere si apoi vedem cum se rezolva cazul…

    La companii aeriene la fel. Posibil ca acea companie sa fie foarte ok, insa un angajat sa nu fie in ziua lui buna si atunci sa ai o experienta neplacuta. Mai tine si de ce serviciu a fost vorba pentru ca pe un zbor sunt mai multe companii de servicii implicate si nu poti sa cunosti exact cine este vinovat pentru x sau y moment neplacut…

  11. Daca serviciile din piata ale companiei sunt ok si eu am fost tratat neglijent, atunci cred ca merita a doua sansa. Daca sunt foarte multi oameni nemultumiti si au un obicei din a-si bate joc de clienti, atunci cred ca nu merita si o a doua sansa.

  12. […] de mai sus cu chelnerul care m-a încântat mi-a amintit de dilema lui Manafu în legătură cu vina angajatului sau a companiei. Cred că adevărul este undeva între. Tratamentul angajatorului față de angajați se reflectă […]

  13. cartus says:

    ce faci daca cel nesimtit e patronul sau unul din patroni? ii mai dai o sansa?

Comentează