MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum au vazut romanii Black Friday (2012)

Am ramas dator cu un post despre Black Friday. Cu cateva zile inainte de “maretul” eveniment, am anuntat un sondaj pe blog. Au raspuns 202 persoane. Le multumesc tuturor. Mi-am propus atunci sa vad cat de populara e aceasta sarbatoare comerciala la noi si mai ales cum o percep cei din jur. Trebuie sa subliniez ca acest sondaj nu e reprezentativ si cred cu tarie ca a fost completat de multi oameni care cunosteau evenimentul de anul trecut sau de afara.

Aproape jumatate dintre respondenti (48%) au declarat ca vor cumpara ceva de Black Friday. Ceilalti au spus ca Nu (30%) sau Nu stiu (22%). Dintre cei care au raspuns pozitiv, cu exceptia unei persoane, toti au spus ca vor cumpara online si nu offline. Anul viitor, voi adauga si optiunea “online & offline”. Sunt convins ca mall-urile vor avea Black Friday-uri pe capete, ca sa zic asa (Nu mai stiu insa cum e cu “legea” promotiilor). Apropo, a facut un mall ceva anul acesta?

Un alt trend de urmarit ar fi economisirea pentru Black Friday. Cam o treime dintre cei care au raspuns au zis ca nu au avut bani pusi deoparte. O sa vedem oare oferte bancare speciale de Black Friday?

Cum era probabil de asteptat, categoriile “Electronice” si “Calculatoare” au fost cele mai cautate. Au urmat categorile “Smartphones”, “Electrocasnice” si “Haine”.

Aproape jumatate dintre cei “intervievati” au declarat ca vor cumpara produsele pentru ei. Doar 12% au ales cadourile pentru sarbatorile de iarna cu ocazia Black Friday. Niciunn respondent nu a declarat ca va face shopping doar pentru a intra in “spiritul” acestei zile.

La capitolul “buget personal de Black Friday”, am primit niste raspunsuri interesante: 17% au zis ca vor cheltui pana in 2.000 lei, 16% nu au avut o limita inainte de eveniment, 14% au pregatit maximum 400 lei, iar 10% au pornit de la 400 lei in sus.

 

3 comentarii

  1. Nu cred ca vor scoate bancile credite pentru BF. Daca era 2008, sigur scoteau 🙂

    In Romania cred ca fenomenul Black Friday este diferit fata de afara:

    1.Reducerile nu sunt cu adevarat reduceri, sau daca sunt, se da un pret de dumping pentru 10 produse si apoi se pune eticheta stoc epuizat cand se vand cele 10 produse 🙂

    2. E un fenomen ciudat, oamenii nu mai cumpara cu cateva saptamani inainte, asteptand sa cumpere de BF. Pentru magazine online nu cred ca este un fenomen foarte sanatos.

  2. […] trecut am initiat un sondaj online despre Black Friday. Au raspuns peste 200 de oameni atunci, iar rezultatele au fost destul de interesante. Aproape jumatate dintre respondenti mi-au spus ca vor face achizitii […]

Comentează