M A N A F U *

MANAFU*

Un pas inainte pentru mobisite-uri

shutterstock_89772610

Google are un plan si isi face treaba cat mai bine. Nu vorbesc in general acum, ci punctual despre promovarea Internetului mobil in Romania. Ultima sa isprava este concursul “Start Mobile“, realizat cu sprijinul IAB Romania.

In ultimele sase luni, Google a convins mai multe agentii interactive de la noi sa creeze mobisite-uri. Miza nu a fost foarte mare: o calatorie la Android Lab, sediul Android din California. A contant insa ca gigantul Internetului se implica si, prin numele, sau este un bun promotor al mobisite-urilor pe plan local.

M-am bucurat sa vad ca printre cei trei mari castigatori, desemnati de Google, se afla si partenerii mei de la Voxline. Ei sunt cei care au realizat mobisite-urile Digital Marketing Forum si Digital Divas. Tot cu ei am lucrat deja proiectele mobile pentru doi clienti. Toate aceste proiecte au contat in competitia “Start Mobile”.

Un studiu al Google, citat de Crsti Dorombach, spune ca 23% dintre romanii cu telefon mobil au un smartphone. Aceeasi sursa spune ca in Romania doar 15% din companiile din Top 100 – dupa cifra de afaceri – au site-urile optimizate pentru mobil.

Google spune ca doar 3% dintre companiile din FMGC, au site-uri de mobil, in timp ce numarul cautarilor efectuate de pe telefonul mobil referitoare la respectivele firme a crescut la 120%.

Un site mobil nu trebuie sa fie o bataie de cap pentru nimeni. Daca va lansati un nou website, cereti un responsive design. Nu are toate beneficiile unui mobisite adevarat, insa e totusi ceva utilizabil. Pentru cei care au deja structurile web implementate, exista multe abordari pentru o varianta mobila a site-ului, pentru orice buget.

FOTO: “BUSINESSMAN CONNECTION” VIA SHUTTERSTOCK

8 comentarii

  1. Dusmanul says:

    Salut,

    Nu inteleg ce ai vrut sa spui prin “Nu are toate beneficiile unui mobisite adevarat” (legat de responsive design). La ce beneficii te referi? Responsive design este, cu mult, peste tot ce poate face un “mobisite” adevarat.

  2. Salut,

    Pornesc de la premisa ca versiunea mobila a unui sote cu responsive design cauta sa aseze cat mai bine in spatiu ecranului continutul pe care il vezi si pe site. Un mobisite, poate reinterpreta mult mai bine continutul si livra ceea ce isi doreste in principal “consumatorul de pe mobil”.

    Sa iti dau un exemplu. Pentru un client, am scos in fata mai mult click to call pe mobisite, insa pe site, se promoveaza pachetele de servicii. Nu am stabilit noi de capul nostru, am analizat comportamentul clientilor pe ambele platforme. Deci am livrat versiuni diferite pe asteptarile clientilor.

  3. Dusmanul says:

    Eu tot nu inteleg unde poate sa faca diferenta un “mobisite”. Ca sa-ti dau un exemplu: acesta poate da rateuri in interpretarea user-agentului din browserurl mobil (banuiesc ca stii despre vechea problema: acum iti incarca versiunea pt. mobil, peste 2 minute cea pt. desktop. Sau invers pe desktop). Sau, problemele cauzate de urluri.

    Pe cand un site responsive nu are cum sa greseasca. Poti afisa fix ce doresti tu pe siteul responsive. Daca vrei un buton sa apara pe mobil si pe desktop nu, este foarte simplu.

    Singurele probleme pot veni din partea dezvoltatorului. Daca vrei cu adevarat sa ai UX buna, indiferent de device, construiesti de la mic spre mare. Adica, de la mobil spre desktop. Multi web designeri pornesc, insa, invers si atunci devine mai complicat sa transformi de la mare spre mic.

  4. Nu sunt un om tehnic, deci pot sa vorbesc mai mult la suprafata. Ma documentez insa despre limitarile designului responsive.

    Argumentul pro cel mai bun insa este optimizarea mobisiteului si pentru terminalele non-smartphones cu acces la net.

    Daca ai un exemplu de responsive gandit super bine pentru mobile, da-mi si mie. Din tot ce am vazut eu pana acum, am retinut doar dorinta in responsive de a rearanja elementele paginii atat cat sa se vada bine pe mobil.

  5. azd says:

    Salut Cristian,

    Poti sa te documentezi cat vrei, nu exista nicio limita in responsive 🙂

    Asa cum a zis si Dusmanul, daca incepi design-ul de la mic la mare (eu incep cu 320, 480, 768 si 960) poti customiza tot ce vrei mult mai usor. Vrei un buton galben in header la versiunea de 320? Nicio problema! Il pui. Vrei ca pe tableta (768) sa afisezi o lista de produse sau orice altceva. Poti face asta!

    PS: TOATE website-urile responsive la care am lucrat au avut o crestere a numarului de vizitatori mobile/tablete. 🙂

    Citeste si : http://mobile.smashingmagazine.com/2013/05/29/the-state-of-responsive-web-design/

    http://www.techrepublic.com/blog/web-designer/responsive-web-design-vs-mobile-app-development/

  6. Valentin, multumesc. As vrea sa vad si cateva exemple. Daca stii unele, let me know.

  7. O sa ma uit pe ele. Din ce vad mi-ai dat exemple de publishing mai mult. Ma interesa mai mult zona brands, servicii etc. Caut insa ceva mai mult decat o reasezare a elementelor din pagina. De aceea te intreb de ceva exceptional.

Comentează