M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Spotify se lansează în România la final de noiembrie

UPDATE 28.11: Am așteptat și eu ca mulți alții lansarea Spotify, anunțată pentru astăzi. Nu a mai avut loc, după cum cineva mă informase în urma cu mai bine de o săptămână. A fost amânată. Motivul nu este clar.

În piață, se știe că Spotify încearcă de vreo doi ani să intre în România. Acum am fost probabil cel mai aproape. Un set de 8 pachete de reclamă a fost vândute pentru acest final de an, agențiile de publicitate și clienții știau de dată, există și o companie care reprezintă interesele de advertising pe piața locală. Mai mult, termenele și condițiile au pe site o versiune în limba română, ceea ce ne poate „spune” că lansarea serviciului este foarte aproape de noi. Am avut deci o serie de informații dincolo de orice zvonuri.

Când am dat vestea, nu mă așteptam la o asemenea reacție (pozitivă) față de Spotify. Într-o piață cu concurenți mulți și cu o rată a pirateriei încă foarte mare, dacă se bucură de o „primire” atât de caldă (știrea s-a viralizat), e semn că oamenii așteaptă serviciul. Mulți îl folosesc deja prin VPN sau prin browser-ul Opera (cu VPN integrat). Ar fi păcat deci să mai întârzie mult.

***

Spotify, probabil cel mai iubit serviciu de music streaming online din lume, intră oficial pe piața din România începând cu 28 noiembrie. Disponibil pe dispozitivele mobile, pe desktop și fiind integrat cu multe alte sisteme audio, Spotify are o prezență deja în 60 de țări, cumulând 140 de milioane de utlizatori activi, pe lună, dintre care 60 de milioane au un cont premium. Serviciul lansat în urmă cu 9 ani în Suedia a strâns în arhiva sa peste 30 de milioane de piese muzicale.

Pentru lansare, Spotify a pus la dispoziție brand-urilor locale 8 pachete de advertising ce includ mai multe formate (display, audio, video, in-playlist etc). Din ce am aflat eu, sunt toate sold-out. Sunt chiar curios să văd ce branduri s-au încumentat. La nivel global, Spotify colaboreaza cu BMW, Volvo, Ford, Coca-Cola, Starbucks, Nike etc. În România, publicitatea este vândută de Httpool.

Din datele Spotify care au ajuns la mine, am aflat că în acest moment jumătate din populația globului ascultă muzică pe un serviciu de streaming, iar 60% dintre acești o fac pe dispozitive mobile. În cazul serviciului în sine, 86% dintre utilizatori ascultă pe smartphone, 5% pe tabletă și 9% pe laptop. Timpul mediu petrecut zilnic cu serviciul este de peste 2 ore. Aici pot confirma și eu.

Au mai scris despre venirea Spotify în România iDevice, Playtech și Ștefan Roșioară. Data vehiculată până în prezent era 19 octombrie. Să vedem!

Spotify are printre concurenții săi servicii precum Apple Music, Amazon Music, Google Play Music, Tidal, Deezer și Zonga.

Foto: © Michał Rojek | Dreamstime

103 comentarii

  1. Proof says:

    @Alex
    ciudat ca ai reclama cu serviciul premium.
    eu am un apk (versiunea 7.1.0.1025) si nu am reclame deloc.
    imi tot apare des sa fac update (dar imi apare ca nu e disponibila )
    abia astept sa se lanseze si in Romania sa o pot plati.
    isi merita banii ,sper sa ramana la 4.99 euro.

  2. NitRo says:

    Cygnus Music, o firmă de distribuție de muzică a anunțat pe pagina de facebook și twitter că: As of March 2018, we will be welcoming Romania, Israel and Vietnam to the Spotify Market. Extending our clients reach even further.
    Un alt user, un IT-st stabilit la Londra scrie că data de lansare este 18 martie. Desigur Spotify nu a confirmat nimic. Vom trăi și vom vedea.

  3. Alex says:

    A disparut reclama cu 4,99 Euro, nu mai zice nimic de vreo doua saptamani, probabil fac teste.

Comentează