MANAFU*

Abonamente Evensys

O lectie de social media fara castigatori

Daca spune cineva ca am cam terminat cu lectiile despre social meida, se insala amarnic. Mai avem multe de invatat. O lectie proaspata ne este oferita de ING in US. Banca sponsorizeaza cel mai mare maraton din lume, ce se desfasoara la New York. Competitia atrage aproape un milion de spectatori si 50.000 de participanti, marea majoritate din afara orasul si chiar a tarii.

Organizatorul, New York Road Runner, dedica acest eveniment persoanelor afectate de uraganul Sandy, insa publicul larg raspunde cu un val aprig de critici: Maratonul trebuie oprit! Toti banii ar trebui donati! Toate resursele ar trebui folosite pentru cei afectati!

Sub presiunea opiniei publice, Primaria si organizatorul anunta anularea competitiei. Doar ca tot acest eveniment presupune niste investitii din partea alergatorilor (taxa de participare, echipament, suveniruri etc), iar acum acestia sunt furiosi.

Ce lectie invatam de aici? Intotdeauna exista doua parti in orice problema. Intotdeauna, mai ales in social media, poti anticipa destul de bine deznodamantul daca asculti cu atentie ce spun cele doua parti. Intotdeauna cineva va pierde ceva, trebuie doar sa alegi perdantul si sa vezi cat te costa.

In cazul maratonului, totul s-a desfasurat foarte repede si sub o presiune uimitoare. Decizia de a anula competitia, desi foarte buna, a venit un pic cam tarziu si nu a tinut cont de cei care se pregateau sa alerge, oameni din oras sau din afara lui. Ei au fost alesi drept perdanti, ei au platit in aceasta criza.

Alte pareri?

3 comentarii

  1. […] O lecție de Social Media fără câștigători. Atunci când există un conflict, e bine să iei în calcul ambele tabere din Social Media. . About Robert Lazar […]

  2. […] O lecție de Social Media fără câștigători. Atunci când există un conflict, e bine să iei în calcul ambele tabere din Social Media. […]

  3. Cristina says:

    Ce legatura are social media acum? Daca stirea era data la tv era o lectie de tv?
    Unii ai vru sa faca bani, au profitat de hype si cand li s-a suit lumea in cap au anulat. E common sense. Nu social media.

    Social media nu e decat o alta platforma pentru advertising traditional. Ce conteaza cate like-uri ai? Daca tu nu vinzi.

Comentează