M A N A F U *

MANAFU*

De la Real-Time la Take-Your-Time in marketing

take your time marketing

Drama Facebook în primii săi 10 ani este legată de scăderea reach-ului pe care mesajele de brand au simțit-o în rețea. Drama Facebook pentru următorii 10 ani va fi legată de pierderea utilizatorilor în favoarea WhatsApp și a altor platforme de “€œmocial” media. Dar cum mai avem până atunci, rămânem deocamdată la drama actuală.

Un ultim raport despre reach-ul atins de paginile brandurilor pe Facebook, pentru luna martie, indică măreața valoare medie de 2,6%. Dacă vreți să vă doară și mai tare, aflați că din acest minuscul procent, doar 11,64% au interacționat cu status-urile paginilor. Vă ziceam eu bine să vă concentrați pe LinkedIn.

M-am uitat la cifrele de pe pagina blogului și am observat o creștere a reach-ului organic în ultimele luni. Valoarea medie este undeva spre 30%.

Ce a contat? Atenția oferită audienței. Am fost mai atent la ce am pus și când am pus, am căutat să atrag atenția fără să exagerez, am testat diverse formule de adresare / prezentare a conținutului, am selectat materiale cu șanse mai mari de a fi considerate interesante, am scris chiar altfel și am ales subiecte anume, care să aibă ceva atrăgător. Nu m-am grăbit. Am mers încet și cred că pot merge și mai încet. Și dacă reușesc, sunt sigur că rezultatele vor fi și mai bune.

În frumoșii ani ai marketingului în timp real, eu va invit să trageți aer în piept, să deschideți geamul sau să faceți o mică plimbare înainte de a va aventura să scrieți sau să publicați ceva. Să va gândiți la audiență mai degrabă și mai puțin la voi (ce vă place vouă). Să oferiți ceva util în locul unei mari laude de sine.

Cei de la Buffer au un foarte bun blog despre social media, cu multe articole viralizate. Într-un post recent au făcut o analiză a procesului lor de a scrie pe blog. Acordă 40 de minute pentru documentare, iar articolul este finalizat în 2-3 ore. Deci se muncește ceva!

Așa că rețineți, lucrurile bune (reach, Likes, viralizare) se întâmplă celor ce așteaptă (nu se grăbesc)!

Sursa foto: © BawegPhotos | Dreamstime.com

4 comentarii

  1. Irina Alexe says:

    Good things come to those who wait?! … and research, check, analyse and measure …

  2. […] De la Real-Time la Take-Your-Time in marketing – Poate că ai observat în ultimul timp și pe blogul Markataing că există articole mai lungi și nu sunt scriu în fiecare zi. De ce? Pentru că vreau să-mi experimtez o teorie – Oare articolele mai lungi atrag mai puțini cititori dar mai fideli care pot fi convertiți mai ușor? Hmmm…să vedem. Experimentul este în derulare. […]

  3. Am observat și eu că materialele de calitate, publicate mai rar, atrag mai multă audiență. În rest, e valabilă zicala „grăbește-te încet”.

  4. Deci să devenim ardeleni. Cam pe scurt, nu-i bai 😉