M A N A F U *

MANAFU*

De ce poti sa renunti la pagina de Facebook si sa deschizi un blog pe LinkedIn

blog-pe-linkedin

Multe branduri – de companie sau personale – creează un volum deosebit de conţinut – text, foto, video – pe care îl distribuie în reţelele sociale. De cele mai multe ori, baza acestui conţinut este un blog sau un website. De cele mai multe ori, primul sau chiar singurul canal (în multe cazuri) de promovare este Pagina de Facebook. Mai mult, unele companii/ persoane plătesc Facebook (minimum 5$) pentru promovarea conţinutului.

Zilele acestea, am făcut un mic experiment cu LinkedIn Pulse, platforma de publishing a celei mai mari reţele de socializare între profesionişti, LinkedIn. Ca o paranteză, dacă nu aţi intrat de ceva vreme în reţea, veţi găsi aici şi opţiunea de microblogging (gen Twitter) sau status update (gen Facebook). Cu alte cuvinte, LinkedIn a devenit o reţea foarte vie în ultima vreme.

Revenind la experimentul pe LinkedIn, platforma pusă acum la dispoziţia tuturor utilizatorilor funcţionează ca un motor de blog, iar arhiva articolelor poate fi considerată un blog în sine.

Ce experiment am făcut

Am început să re-public (repurposing content) articole mai vechi de pe Manafu.ro şi apoi am comparat rezultatele cu cele obţinute pe pagina de Facebook. Trebuie să menţionez că nu am distribuit pe Facebook exact conţinutul publicat pe LinkedIn. Comparaţia performanţelor nu este deci una precisă, dar analizând zona de Insights de pe Facebook cu cifrele publice de pe Pulse, am ajuns totuşi la un rezultat în favoarea LinkedIn.

Articolele publicate pe LinkedIn au primit până la de 3 ori mai multe viziualizari decât articolele distribuite (status update) pe Pagina de Facebook. Am comparat vizualizările primite pe articole de pe blog în urmă publicării status-urilor pe Facebook Page cu vizualizările primite pe blogul de pe LinkedIn. Adaug aici informaţia că ambele pagini (Pulse şi Facebook) au cam acelaşi număr de “fani” (Likes şi Followers).

Cu ce vă invit să rămâneţi din acest mic experiment neştiinţific

LinkedIn poate fi considerat acum un loc foarte bun pentru poziţionarea anumitor branduri (mai ales din B2B) ca furnizori de conţinut valoros (content marketing). Activitatea în această reţea a crescut foarte mult şi cu siguranţă LinkedIn va veni cu noi opţiuni de filtrare şi afişare a conţinutului. Calitatea conţinutului, în general, este mai bună pe LinkedIn. Iar toate acestea duc la concluzia că blogul deschis pe platforma Pulse trebuie să rezoneze foarte mult atât cu profilul personal proiectat în reţea, cât şi (mai ales) cu audienţa / conexiunile avute.

Sursa foto: © Prykhodov | Dreamstime.com

13 comentarii

  1. Marius Sescu says:

    Mai este și Medium, în funcție de obiective se pot obține rezultate faine și acolo. Dar cum spui și tu, eu aș folosi platformele astea reciclând conținutul, munca de valoare trebuie să rămână pe platforma unde ai tu control deplin.

  2. David Mitran says:

    În cazul în care vreau să dau publish la un articol pe linkedin, este recomandat ca acesta să fie în engleză?

    Mă gândesc să scriu articole acolo, să le dau publish și la sfârșiit să pun un link către blogul personal, care este în limba română. Dacă textul de pe linkedin ar fi în engleză, s-ar bate puțin cap în cap. Zic și eu.

  3. […] Manafu: De ce poti sa renunti la pagina de Facebook si sa deschizi un blog pe […]

  4. David, audienta ta unde e? In .ro sau .com? Aici e raspunsul pentru RO sau EN!

  5. Interesant experimentul, eu pana acum pentru a incasa puncte SEO pentru anumite site-uri, cum incerc acum si pentru un site legat de foraje?
    Sa auzim de bine,
    PiC

  6. […] de la articolul lui Cristi despre utilizarea LinkedIn pentru postarea de articole în locul blogului personal, mi-am amintit că am făcut și eu un experiment similar recent, am […]

  7. […] ne sfătuiește să renunțăm la Paginile de Facebook și să trecem pe LinkedIn. Cum vi se pare […]

  8. […] își creează cont, sper totuși să nu-și piardă valoarea pe viitor. Momentan tot dintr-un experiment de-al lui Cristian, aflăm că un articol publicat în Pulse rețeaua de distribuție de content de pe LinkedIn atrage […]

  9. Voi testa și eu! Mulțumesc, Cristian!

  10. […] Cristian a făcut un test cu noua platformă de blogging de pe LinkedIN și crede că bloggerii nu mai au nevoie de pagina de Facebook și că ar trebui să studieze mai bine oportunitățile de publishing [și networking] de pe LinkedIN: Poți să renunți la contul de Facebook. […]

  11. […] Un ultim raport despre reach-ul atins de paginile brandurilor pe Facebook, pentru luna martie, indică măreața valoare medie de 2,6%. Dacă vreți să vă doară și mai tare, aflați că din acest minuscul procent, doar 11,64% au interacționat cu status-urile paginilor. Vă ziceam eu bine să vă concentrați pe LinkedIn. […]

  12. […] îşi încurajează acum utilizatorii să îşi ţină jurnalele pe platformele lor. La început a fost LinkedIn, iar de puţin timp Facebook a început implementarea noului format pentru Notes, care vrea să […]