M A N A F U *

MANAFU*

Acel moment in care publicitatea negativa functioneaza

beach-body-ready

Mulți nu mai cred în vorba “€œOrice publicitate, chiar și cea negativă, tot publicitate este”. Mai ales în era social media, când orice lucru mic poate deveni peste noapte o mare criză pentru un brand sau chiar pentru o persoană (mai țineți minte cazul Justine Sacco?).

Zilele acestea, un brand o caută cu lumânarea, cum se spune. După ce a iscat un scandal destul de mare în UK (despre care a scris și Bogdana aici) cu campania “Are You Beach Body Ready”, Protein World duce acum ideea în US, riscând un nou scandal, pe o piață mult mai mare.

Englezii s-au arătat indignați de mesajul companiei de produse pentru slăbit, găsindu-l sexist și ofensator la adresă celor care au probleme cu greutatea (fat-shaming). Chiar au protestat împotrivă campaniei public și online, cu o petiție semnată de peste 70.000 de persoane.

De ce Protein World dorește acum să umple stațiile de metrou newyorkeze cu aceleași imagini periculoase? Datorită vânzărilor. Cu toate protestele primite, brandul lansat de doar un și jumătate pe piață a reușit să atingă vânzări de 1 milion £.

Iată cum un dezastru de PR, cum ar putea fi catalogat de oricine, s-a viralizat spre binele companiei și ne-a demonstrat că dincolo de grupul de detractori și scandalul din media, există o sănătoasă iubire de sine a multora (care își doresc un corp perfect de plajă).

2 comentarii

  1. Haters will hate…. Eu cunosc nenumarate persoane care arata asa, de diverse varste. Dar oamenii deja s-au obisnuit prea mult in confort si in costumul de grasime. Lasa…ca cine ma place ma place si asa. Sau…Grasa si frumoasa. Corect. Daca esti vita. Daca esti o femeie tanara, mai bine fara surplus

  2. Liviu R. says:

    Pe o piata ca cea a suplimentelor nutritive si a pastilelor pentru slabit doar cu stunt-uri de genul asta poti deveni popular fara sa investesti enorm in publicitate.
    Totusi, publicitatea negativa indiferent de cat de multa notorietate aduce, nu aduce si o marketare corecta, cu un minim de predictibilitate asupra traiectoriei pe care poate ajunge compania.
    Sigur, e nevoie de mult curaj (sau inconstienta) sa intri pe o piata ca cea a SUA cu un astfel de stunt, tinand cont ca la americani obezitatea a devenit problema nationala.
    Dar, mnoah, atata timp cat #vinbanii, mai conteaza modul meschin de a-ti promova produsele!? 😀