MANAFU*

Abonamente Evensys

E mai cool sa fii coerent si sigur pe tine!

heineken

Am cu câțiva prieteni o poveste din primii ani de facultate, când plecam de la Tulcea la Costinești, în căutare de distracții de vară. Eram în celebra discotecă Tineretului și căutam să facem cunoștințe noi. Muzică tare, noi foarte cool și în jurul nostru multe oportunități. Ne amestecam în mulțime și ne mai găseam după câteva ore.

În mijlocul ringului, doi prieteni conversau cu două tinere, încercând să pară convingători. Fără succes însă. Era spre dimineață deja, niște sticle fuseseră consumate, curajul crescuse și logoreea asemenea.

Vin spre mine. Singuri.

-“Le-ai văzut?”, mă întreabă ei cu ochii strălucind.
-Da!”, răspund zâmbind!
-“Le-am spus că suntem din București!”, spune unul chicotind.
-“Bai, fraierilor, au fost cu noi în liceu! Ați băut prea mult, nu mai vedeți bine?”, le-am tăiat eu avântul.

Probabil și astăzi unii tineri cred că prind curaj cu sticla în mână. Cei mai mulți însă par să fie conștienți de efectul mai puțin dorit al consumului de alcool. Așa ne spune un studiu global al Heineken, care arată că 69% dintre membrii generației Millennials limitează, de cele mai multe ori, consumul de alcool, atunci când ies în oraș, din nevoia de a-și păstra o imagine curată în social media și de a deține controlul, bucurându-se astfel de avantajele libertății.

Vorba “Ce se întâmplă în Vegas rămâne în Vegas” a devenit pentru mulți în ultimii ani “Ce pui pe Facebook rămâne pe Facebook” și e în văzul tuturor.

Heineken, o companie cu care colaborez de câțiva ani buni, promovează consumul moderat de alcool. Mi-a plăcut mult campania cu Armin van Buuren, Dance More. Drink Slow, din 2014 -2015. Anul acesta, brandul a ales să comunice un pic diferit, alegând sloganul Moderate Drinkers Wanted. Campania de consum responsabil se adresează pentru prima dată femeilor și le dă voce în susținerea moderației. Clipul global a fost reinterpretat la noi cu un grup de femei active online care preiau mesajul campaniei.

La urma urmei, e mai cool să fii coerent și și sigur pe ține decât să fii curajos și incoerent. Asta îmi aduce aminte de un episod recent, când într-un bar din București, trei bărbați “siguri pe ei” încercau să facă avansuri colegelor de grup, fără a avea o stabilitate prea bună și toate vorbele pentru o conversație normală.

***

Autorul blogului Manafu.ro este implicat în campania de promovare a consumului responsabil de alcool, inițiată de Heineken. Despre campania “Moderate Drinkers Wanted” au mai scris MirunaVeronica, Adina, Ioana, Sânziana, Ionuț, TomaLaciGabi, Alexandru, Adrian, Vlad

Comentează