MANAFU*

Abonamente Evensys

Care a fost cel mai mare festival in social media (2019)

Festivalurile de muzică au intrat adânc în agendele noastre. Am început, unii, să ne programăm concediile după ele și ne întrebăm de la un an la altul cine va mai cânta în România și unde va fi următoarea adunare ori ce festival mai atrage atenția publicului. De pildă, avem acum Saga în pregătire în București pentru început de iunie, iar în Moldova se anunță cam tot atunci a patra ediție Insula Fest.

Mai mult, festivalurile de la noi sunt premiate pe afară. Chiar zilele trecute, Electric Castle, Jazz in the Park și ARTmania (prin Codruța Vulcu) au luat premii la European Festival Awards 2019. Deci facem o treabă bună aici.

Acum doi ani și acum patru ani, am vrut să văd ce vizibilitate au festivalurile de muzică (electronică, în principal) de la noi. Am ales o parte dintre ele și le-am monitorizat prin ZeList Monitor, instrumentul care agregă informații din sute de mii de surse unice online și mai nou de pe TV și din radio.

Monitorizarea a fost pur cantitativă și s-a bazat pe numele simple ale festivalurilor. Am preluat datele brute, fără să „periez” conținutul, fără să verific dublurile sau eventualele erori. Niciun instrument online, nici măcar Google nu are acuratețe 100%. Luați de aceea datele prezentate rezerve by default.

Cum ajută această monitorizare? Sunt convins că fiecare festival ține cât de cât o evidență a expunerii online și în media, dacă nu pentru orgoliul propriu, pentru sponsori. Monitorizarea proprie e mai bună decât cele din terțe părți. Cifrele din tabelele de mai jos dau doar o imagine de ansamblu, însă arată ce canale au fost mai des folosite și unde acoperirea media a fost mai bună.

Așa cum era de așteptat, Untold a adunat cele mai multe mențiuni și în 2019. Un fenomen global deja, festivalul se bucură de o atenție și o promovare fără precedent pentru un eveniment muzical. Chiar și fără a anunța un singur artist din line-up-ul de anul acesta, Untold a reușit să vândă în primele trei runde de vânzare (pre-sale) peste 40.000 de abonamente.

VIZIBILITATEA FESTIVALURILOR DE MUZICĂ ÎN SOCIAL MEDIA

8 comentarii

  1. Sunt doar festivaluri de muzica. De pilda, TIFF-ul cred ca a punctat mai bine decat Summer Well.

  2. Amm si zis, doar festivalurii de muzica, si in general muzica electronica.

  3. Radu says:

    Da, sunt convins ca un festival ca Electric Castle, cu vreo 50.000 oameni pe zi, a avut doar 890 de mentiuni pe instagram, tot anul 2019:))

  4. Acelea sunt mentiuni cu „Electric Castle” in postari. Unele postari pot fi private si de aceea nu pot fi monitorizate, altele nu contin exact „Electric Castle”, altele nu sunt gasite de tool-urile de monitorizare. Nici Google nu poate da chiar toate rezultatele. Sper ca te-am lamurit.

  5. Sebi says:

    Mda electric castle care e un festival peste neversea cu peste 250 de mii de participanți are asemenea cifre?? Să fim serioși

  6. Sebi, nu ai fost atent la ce am scris si raspuns deja.

  7. […] – Topul festivalurilor de muzică din România în funcție de mențiunile de pe rețelele sociale– Tendințele anului în eCommerce– Google schimbă iar felul în care afișează rezultatele căutărilor – Webpages with Featured Snippets Won’t Appear Twice on Page 1– 3 Creative Ways to Promote Content With Carousel Ads– Social Media ROI: How to Measure Your Social Marketing– Do’s and Don’ts when Launching Social Media Campaigns– A apărut o nouă rețea socială. Fondatorul Vine (din care a fost inspirat TikTok-ul de azi) a făcut o nouă aplicație numită Byte. […]

Comentează