M A N A F U *

MANAFU*

Brand-urile devin acum mai relevante aducând valoare

Când sănătatea oamenilor e în joc, comportamentul se schimbă spre prudență și îngrijorare, dar, cred eu, și către mai multă responsabilitate și consistență din partea brand-urilor. Și poate că ăsta e lucrul bun pe care marketingul îl va obține în urma acestei crize: brand-urile să devină mai consistente și mai concentrate pe relevanță pentru oameni și mai puțin pe cioace și glumițe care umplu spațiul publicitar.

În relevanța brandurilor în ochii oamenilor, filosofia mea rămâne aceeași: Brandurile vor fi mai relevante cu cât reușesc să meargă dincolo de speech-ul despre ele însele și să adauge valoare în viața oamenilor. Iar acum, mai mult ca niciodată, e nevoie de așa ceva.

Ce adaug, însă, e viteza cu care brandurile trebuie să se adapteze la acest principiu. Iar digitalul e, probabil, cel mai bun mediu. Dacă până acum multe branduri înțelegeau prin content digital doar glumițe real time, acum cu greu așa ceva va fi relevant. Da, e funny doing-ul și telling-ul Pornhub din săptămâna asta, dar profilul lor e de entertainment. Vor fi însă apreciate brandurile care știu să își adapteze total speech-ul la acest context și să creeze valoare reală pentru oameni, SĂ DEVINĂ UTILE.

La îndemână e să faci educație. Și niciodată nu va fi prea multă. Un exemplu bun aici am văzut la Lidl, despre comportamentul în magazin. Oamenii se izolează în case, lucrează de acasă, au acces la mai puține resurse. Brand-urile ar putea crea soluții digitale de interacțiune cu clienții (acolo unde nu există) sau content despre cum să te descurci cu ce ai în casă.

Cei care și-au creat baze de date și platforme de comunicare 1 to 1/ CRM își pot întreba clienții ce nevoi au în perioada asta și pot fi, astfel, mai relevanți ca niciodată. Dacă brand-ul are un istoric de implicare în societate, n-ar fi deloc rău să o facă și acum și să adune oameni în jurul unor proiecte care ajută real comunitatea, în contextul ăsta.

Dacă faci cu adevărat ceva util pentru oameni, nu văd nicio problema în a comunica asta. Și chiar dacă e devreme să spunem ce se va întâmpla, mă aștept ca brandurile să își concentreze eforturile în următoarea perioadă pe 2 medii: TV și digital. Tot ce înseamnă offline engagement va avea de suferit. Și, tocmai de aceea, o strategie foarte bună va fi sinergia dintre TV și digital. Doar că nu e ușor de făcut. Și deci, nu este pentru oricine.

De asemenea, brandurile care și-au dezvoltat o arhitectură bazată pe asset-uri proprii create pentru construcție de relație și poate chiar tranzacție, vor avea de câștigat. Atât pentru sinergia și utilitatea specificate mai sus, cât și pentru o independență esențială în contextul în care cererea de la aceleași platforme digitale va crește, deci și costul.

Articol dintr-o serie de 8 puncte de vedere scrise de profesioniști din marketing, comunicare și digital, care au constituit a doilea newsletter special FOMO. Nu știi ce e FOMO? Află aici!