MANAFU*

Cum arată piața de publicitate în print, outdoor, radio și online

Un raport al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) arată că investițiile în publicitatea din online, OOH, radio și presă scrisă nu au fost afectate negativ de contextul socio-politic, acestea totalizând aproximativ 300 de milioane de EUR (valoare calculată utilizând prețuri de listă/ ratecard) și fiind cu aproximativ 4% mai mari decât cele din semestrul 1 al anului 2021.

Concluziile generale arată că în prima parte a anului 2022:

• Publicitatea OOH recuperează scăderea din perioada pandemiei, investițiile fiind cu aproximativ 22% mai mari față de semestrul 1 din 2021,

• Publicitatea radio înregistrează un plus de 8% la valoarea investițiilor, comparativ cu semestrul similar din 2021,

• Publicitatea din mediul online ramâne la același nivel ca în semestrul 1 din 2021,

• Publicitatea în presa scrisă își continuă trendul descendent (în scădere cu 21% față de semestrul similar din 2021).

Numărul clienților care au investit în publicitate a fost cu 19% mai mare în semestrul 1 din 2022 decât în același semestru al anului 2021, procent regăsit și pentru numărul de mărci promovate. Cu toate acestea, primii cei mai mari 10 clienți de publicitate (conform investițiilor realizate în mediile monitorizate) cumulează împreună aproximativ o treime din totalul investițiilor, cu 17% mai mult față de semestrul 1 din 2021, ceea ce arată o concentrare mai mare a investițiilor în rândul clienților mari.

Raportul complet privind tendințele și evoluția pieței de publicitate este disponibil pe site-ul BRAT.

 

 

 

 

 

 

 

Comentează