M A N A F U *

MANAFU*

Vrea cineva o asistenta virtuala?

Eram la Launch48, la Bucharest Hubb, cand Vlad Stan mi-a zis: “Hai sa iti arat ceva!”. M-am tras langa el cu laptop-ul. Zice apoi: “Tasteaza va.vladstan.com“. Asa am ajuns pe site-ul noului sau start-up: E-ngrid Virtual Assistant.

“Cum ar fi sa ai pe cineva care sa iti ia de pe cap niste lucruri?”, m-a intrebat el dupa cateva secunde in care eu paream concentrat asupra site-ului. L-am privit un pic sceptic. A urmat o scurta discutie despre cui se adreseaza acest serviciu si ce va face pentru beneficiar. La un moment dat char am inceput sa bifez si eu acele lucruri pe care le-as externaliza unui asistent: unele prezentari, agenda, conturile din retelele sociale, facturi, corespondenta, research… si asa am ajuns sa bifez cam toate serviciile oferite de acest start-up.

Cum vi se pare ideea lui Vlad?

41 comentarii

  1. Andra says:

    Time is money. Mie imi inspira eficienta 🙂 Atat.

  2. Dan says:

    “ideea lui Vlad” are cativa ani buni de cand se aplica in vest iar asistenti sunt din India.

    Iar lui Vlasd cred ca i-a “venit ideea” cand a citit 4hour work week, carte care are mai bine de un an de la publicare, deci i-a luat cam mult implementarea.

    pentru mai multe detalii
    http://www.fourhourworkweek.com/blog/outsourcing-life/

  3. Petre says:

    daca ar si merge ceva in afara de luat-ul adresei de email pe site-ul respectiv ar fi super misto, macar o prezentare detaliata a ceea ce face serviciul/asistentul respectiv

  4. Radu Acsinia says:

    Imi place, da mi-e frica de ea, ca stie sa faca mai multe ca mine :)) poate imi ia locul.

  5. Subscriu opiniei lui Dan de mai sus. Pana si mie mi se pare o idee copiata. Cu toate astea daca e prezentata ok unor oameni din .ro le va surade ideea. Momentant nu vad decat putini oameni care ar avea nevoie sa externalizeze taskuri.
    Sa fie clar ca asistenti virtuali nu s-au nascut in Romania!

  6. dragos bunea says:

    acum ceva timp urmarisem un film in care am vazut o implementare un pic diferita pentru aceeasi idee insa chiar daca nu e noua, ideea cred ca va prinde in capitala.

  7. Dan: așa este, ideea este prezentată (și) în 4-hour Work Week, dar de la idee la punerea în aplicare este un drum atâââât de lung. Eu așteptam un VA și în România pentru că indienii nu prea cunosc limba română și nici birocrația noastră 🙂

  8. guys, sa nu o dam in romanisme! vlad nu a inventat apa calda. exista astfel de implementari. ideea lui vlad tine de forma pe care a dat-o acestui serviciu.

    mi-ar placea pe acest blog, inainte sa aruncam cu vorbe gen “s-a furat, s-a copiat”, sa purtam discutii constructive.

    mersi!

  9. Dan says:

    Cristi, te rog frumos cearta-ma, dar tu ai prezentat “noua idee” a lui Vlad, care de fapt difera doar prin faptul ca e facuta in .ro.

    Dar de aici pana la faptul ca ai lasa pe unul platit cu 199€ sa-ti faca prezentarile si sa-ti negocieze contractul cu romtelecom, e cale lunga.

    Iar ca sa fiu constructiv, cred ca ar fi ajutat sa puna niste oameni “vizibili” in spatele ideii, oameni care sa-ti certifice calitatea serviciului, iar daca avea si niste testimoniale de la niste clienti ” vizibili” din beta, cred ca aceasta discutie nu mai avea loc.

    PS. Vlad – SPOR & Bafta.

  10. Silvia says:

    Sunt curioasa cum va fi organizarea interna, pe departamente, pe clienti, cati angati va avea in, sa spunem, 1 an de la lansare… Iar in ceea ce priveste partea de FB, twitter si alte retele sociale, PR-ul ce parere are? Cum va fi brief-ul astfel incat munca externalizata sa dea rezultate mai bune decat daca ar scrie intr-adevar Cristi pe canalele lui?
    Foarte buna ideea (a oricui o fi) si bravo lui Vlad Stan ca a fost activ si a exploatat-o.

  11. Vlad Stan says:

    Cristi, iti multumesc mult pentru post. U rock!

    Ce vrem sa facem este sa oferim posibilitatea antreprenorilor sa se focuseze pe lucrurile importante pentru ei iar taskurile marunte le facem noi. Castigi timp si in afaceri timp inseamna bani.

    Si legat cu Buchareshubb, imagineaza-ti ca in 300 euro astazi ai si birou si asistenta, iar asta eu consider ca e extraordinar pentru bugetul unui antreprenor sau freelancer indiferent ca e la inceput de drum sau intr-o echipa mica.

    Inca o data va multumesc pentru feedback si tie Cristi pentru ca mi-ai posibilitatea sa am conversatia asta pe blogul tau.

    Cheers,

    Vlad

  12. Vlad Stan says:

    Pentru moment ne validam inca ipotezele, cautam sa aflam exact ce profil are cumparatorul, daca problemele pe care noi le expunem sunt cu adevarat si problemele clientului. In momentul in care ne vom valida aceste ipoteze ne vom gandi sa abordam si partea de promovare.

    In momentul de fata cautam acei clienti vizionari care cautau deja o solutie pentru problema. Imediat ce acestia vor fi fericititi vom aborda si mass market si implicit si pe sceptici, care da ai mare dreptate pot fi mai usor convinsi daca folosesti oameni “vizibili” ca sa ii convinga.

    Merci mult pentru feedback si urari.

    Cheers,

  13. Vlad Stan says:

    Buna Silvia, sincer nu avem un plan pentru un an de zile, ca orice antreprenor vedem cum o adaptam ca sa ne facem clientii fericiti.

    Pana acum se pare ca serviciul prinde la cei mai vizionari oameni din online insa trebuie sa te gandesti ca sunt f multi antreprenori care nu sunt neaparat din online si problemele pe care noi le rezolvam sunt extrem de complicate pentru eim si ii adresam si pe aceea.

    Daca ai ceva experienta aici si vrei sa te implici, let me know.

  14. Vlad Stan says:

    Florin, tie iti multumesc pentru feedbackul de la acest post dar si pentru tot feedbackul din procesul nostru de CD, la care ai fost super sonic!

    Gracias.

  15. Bogdan says:

    Ce film ?

  16. Bogdan says:

    Nu stiu cum as putea sa am incredere intr-o asistenta personala sa-mi faca prezentarile – asta e prima reactie.
    A doua este: cat timp imi ia ca sa imi “educ” asistenta personala in asa fel incat sa am certitudinea ca eventualele greseli pe care le face nu ma costa mai mult decat timpul pe care il economisesc ?

  17. Bunul Samaritean says:

    Frate, jumatate din comentarii sunt despre cum aceasta idee nu e noua si e copiata!
    A intrebat cumva Cristi cat de originala vi se pare ideea? A zis el ca e noua? Mie mi s-a parut ca a cerut pareri despre un serviciu care este foarte util daca esti un om ocupat. Daca nu, stai si dai raspunsuri la intrebari pe care nu le-a pus nimeni.

  18. Bunul Samaritean says:

    Bune obiectii, le am si eu Bogdan.
    Si la fel ca Dan as avea nevoie sa cunosc backgroundul oamenilor care se ocupa de treburile mele.

  19. Si Dragos Manac a facut ceva in zona asta, dar cu alte mici servicii, exista un site din India care iti face prezentari pentru 99$, probabil mai sunt si altele, nu am verificat.

    da, am prezentat ideea lui Vlad ca fiind ceva nou si interesant. ti se pare ca e veche si foarte banala pe piata noastra?

    deci eu chiar cred ca nu stim sa apreciem o idee (si nu ma refer aici la a o lauda), ci pur si simplu la a o comenta. ar fi fost frumos sa vad niste intrebari pentru Vlad, niste provocari, altceva decat “nu o sa mearga sau s-a furat”.

    mi-am dat seama din propria experienta ca feedback-ul de genul “nu ai piata, nu o sa mearga” nu e feedback adevarat si nu ajuta. dimpotriva, pune o piedica si tinde sa descurajeze. si ma refer aici la feedback dat de mine.

    hai sa il lasam pe Vlad sa isi bata capul cu piata si cu mersul si sa vedem daca putem oferi un sfat sau ii putem ridica o minge la fileu.

    “nu merge, s-a furat, n-ai piata” nu ajuta niciodata!

    (gandeste-te la primele discutii despre civika. spuneam ca nu o sa mearga? cred ca spuneam in ce conditii ar merge si cum ar putea fi facuta sa mearga)

  20. eu lucrez de ceva vreme cu cineva. este colaborator, nu asistenta. am incredere 90% in ce face si deja peste multe lucruri nu ma mai uit. iti ia ceva timp, insa cand ajungi la o astfel de incredere, banii nu mai sunt o problema. nu te mai intrebi cat il / o platesti, ci ce mai puteti face impreuna.

    problema e ca avem cu totii acelasi volum de timp. trebuie doar sa invatam sa il folosim, iar un astfel de serviciu ajuta.

  21. Mihai says:

    Nu-mi dau seama in ce stadiu este proiectul dar din ce am vazut as pune cateva intrebari:
    1.Tarifele sunt clare si totusi ce primeste clientul nu-i foarte clar (se include un numar de ore de lucru, costuri suplimentare, garantii etc?)
    2.Daca ideea nu e noua si din link nu pare a fi un proiect lansat la apa inseamna ca asta-i doar un teaser in care nu putem nici macar sa lasam un feedback pe site?
    3.Poate ti-a explicat tie domnul Stan care-i “forma” acestui proiect dar oare ar strica sa explice mai multe si pe site?

  22. lol, faptul ca ideea nu e noua sau originala nu are nici o legatura cu implementarea ei 😉

    iar pt piata din Romania am impresia ca este primul proiect de acest gen, dar din nou, nu asta conteaza, ci cum si pe cine ajuta 🙂

  23. Ok, eu vad problema cam asa:

    1. Daca iti trimit detalii despre mine si business-ul meu, as vrea sa te cunosc si sa am incredere in tine.
    2. Daca scrii/raspunzi in numele meu, iar as vrea sa te cunosc si sa am mare incredere in tine.
    3. Ma astept sa existe un fel de training pe care-l fac personal asistentei. Am aceeasi asistenta sau sunt oameni care fac o anumita nisa pentru toti clientii? Deci am 20 de asistente?
    4. Daca am nevoie de o asistenta inseamna ca fac suficienti bani incat sa-mi permit una reala. De ce as apela la “in the cloud”, mai concret? E clar ca nu pentru 300E economie.

  24. Silvia says:

    Acum am vazut ca Tim Ferriss, autorul “4 hour work week” e si citat pe home page-ul site-ului. Deci nu cred ca Vlad a avut intentia de a spune ca e ideea lui. Ca o completare, desi am vazut ca subiectul s-a inchis. 🙂

  25. Razvan, cand angajezi pe cineva, il trainuiesti un pic, nu? Si iti ia ceva timp pana ai deplina incredere, nu? Si chiar daca ai bani, crezi ca gasesti usor pe cineva care sa stie sa faca toate astea? Si sa le faca bine!

    Vlad creeaza o noua meserie care se pupa cu niste nevoi la care ce se stie pe piata asta nu e de ajuns. In plus, se potriveste bine cu The Hubb, nu?

  26. Dan says:

    Cristi, nu ma contrez pe chestii de semantica din respect, dar cand in finalul postului tu intrebi ” Cum vi se pare ideea lui Vlad?” as aprecia sa accepti validitatea raspunsului meu.
    Eu cred ca piata noastra e prea mica si prea ego(ista) sa foloseasca asemenea servicii, mai ales cand sunt furnizate de cineva cunoscut.
    Plus cred foarte mult in prima impresie, si in faptul ca ai o singura sansa sa faci o “prima Impresie” buna. Si mi-ar fi placut sa stiu cine (ce skill-uri are/ ce experienta) va lucra pentru mine si cat de confident poate fi un asemenea produs.
    Altfel, crede-ma sunt fanul numarul 1 in downsize-ing si delegare.
    Primul lucru pe care l-am facut dupa ce am citit cartea, am delegat jumatate din lucrurile pe care le faceam si mi-am cumparat o chitara la birou;-)

    PS. Poti sa oferi feedback relevant atunci cand ti se pun intrebari punctuale. Intrebarea a fost generalista si s-a axat pe idee, motiv pentru care am comentat ideea si provenienta ei.

  27. hai, mah, dane! ce naiba! eu as vrea sa comentezi impotriva mea. altfel crede lumea altceva!

    serios acum. in primul tau raspuns nu ai zis nici ca e buna, nici ca e proasta. ideea. ai zis ca s-a inspirat dintr-o carte.

    practic, ce am vrut eu sa spun era legat de aplicabilitatea acestei idei.

    eu nu am fost fanul ei la inceput, nici acum nu sunt cel mai infocat suporter. imi place insa ca incearca sa schimbe ceva. stii, la inceput si eu l-am provocat, pentru ca in final sa vad ca as delega niste lucruri, asa cum spui si tu.

    cred ca intreaga discutie ar fi trebuit sa se concentreze pe eventuale provocari si ce oportunitati ar avea.

    in rest, s amai iesim si noi la o bere candva!

  28. Dan says:

    Pe mine ma depaseste cum anume este secretara asta mai iefitna ca o secretara normala, cand amandoua traiesc in Romania. Este mai scumpa!, pentru ca se adauga la cost si “partea” lui Vlad. Nustiu ce tot validam atat la idee. Este un proiect “fitza”.

    Serviciul asta il lansezi pentru afara, si concurezi cu indienii, daca vrei sa faci o treaba.

  29. Ok Cristi, reformulez ca ai inteles putin gresit. Ideea e valida, ar rezolva o mare problema dupa cum ai mentionat si tu. Mai mult, sunt convins ca sunt destui ok cu preturile de pe site. Se stie ca toata partea asta de “accounting” e foarte mancatoare de timp + nesuferita pentru majoritatea din online (probabil si din offline).

    Deci avem raspuns la Why si What. Mai trebuie raspuns la How, pentru ca executia face diferenta (100% pentru aceasta idee). Nici site-ul si nici postul tau nu raspund la How, probabil de aici au aparut toate nedumeririle.

  30. eu zic sa il dam afara pe Vlad din tara, ca vrea sa faca profit si fitze, nu?… cred ca o sa imi inchid comentariile!

  31. razvan, am uitat ca romanii fac totul perfect si sunt toti steve jobs! la naiba, ce a fost in capul meu?!?

  32. Vlad Stan says:

    Salut,

    Cristi iti multumesc pentru sprijin si citind comentariile cu atentie imi dau seama ca am facut o mare greseala si va rog sa ma scuzati.

    Noi suntem in faza in care ii cautam pe cei care cautau cu insistenta un astfel de produs si impreuna cu care sa definim un serviciu care sa fie utilizat de toata lumea. Spre exemplu, Florin Grozea ne-a spus ca el cauta de 2 ani un astfel de serviciu si intradevar la interviu pe care ni l-a oferit ne-a dat o multime de feedback extraordinar.

    Eu am asumat ca voi stiti asta si imi pare rau. Noi nu am dorit sa anuntam o lansare de serviciu si nici sa cautam validarea produsului, insa acum ca s-a intamplat si asta e super ok pentru noi si va suntem recunoscatori.

    Bogdam, Dan, Bunul Samaritean, Mihai, Razvan imediat ce vom avea toate detaliile care sa raspunda intregii piete le vom pune si pe site. Daca acum vreti sa faceti parte din primii clienti impreuna cu care sa construim acest produs sa raspunda tuturor nevoilor, dati doar un reply.

    Cristi, pls nu inchide comentariile.

    Vlad

  33. Vlad Stan says:

    Razvan, eu nu ma intreb cum face Cristi de organizeaza evenimentele alea asa de misto, eu merg acolo si vad ca vine lumea. imi rezolva problemele.

    Sau, tu stii cum face google sa arate rezultatele alea?

  34. Vlad Stan says:

    Dan, nici un angajat nu lucreaza 100% din timpul lui, iar o asistenta te costa cel putin 1000 euro pe luna. Te asigur ca nici nu poti gasi o persoana care sa iti poata rezolva toate taskurile pe care noi le-am propus in prima faza doar, deci poate ar trebui sa ai si 2-3 oameni angajati pentru asta.

    Intr-un cuvant te asigur ca e mai ieftin.

  35. Vlad, eu n-am intrebat cum faci tu, ci cum fac eu, clientul.

    La Google ma duc pe site si scriu ce vreau intr-un input. Asta cred ca vrea lumea sa stie tinand cont ca informatia trimisa e destul de personala spre confidentiala (mail, telefon, facturi, etc).

    Ce nu vad eu acum este exact cum functioneaza legatura dintre mine si asistena virtuala. Dau FW la mailuri, fac un request cand am nevoie de o prezentare, cum fac?

    La asta ma refer prin executie, ce face clientul. Ce si cum faci tu, e smecheria ta.

  36. Vlad Stan says:

    Ai fost pe site la sectiunea cum? Mail sau telefon.

  37. Aurel says:

    Ce te faci daca unul din clienti va dori sa se intalneasca cu asistenta virtuala ?

    Asteptam filmul “Asistenta Virtuala” 🙂

  38. Dan says:

    cel mai bine vorbim cu E-ngrid VA sa ne organizeze un vin fiert cu scortisoara si coji de portocale si ii si povestim oportunitatiile pe care le are.

  39. Petre says:

    vlad,
    dupa feedback si email trimis acum o saptamana in care va ceream mai multe info despre proiect inca astept un pdf sau un email despre cum functioneaza sau ce anume ofera serviciul pe care vrei sa-l lansezi….

    take care

  40. Horia says:

    Salut,

    Vlad din cate stiu eu nu prea ai cum sa dai gres cu ideea asta pt ca a fost validata de alte piete, deci ai sanse destul de mari sa-ti iasa. Plus ca da, sunt de acord ca imi va face un saving destul de mare atat la timp cat si la bani.
    Cu toate astea am 2 intrebari si o recomandare:
    1) Analizeaza in detaliu modelele de business care exista in afara pt v.a. pt ca nu iti permiti ca sa ai clienti nesatisfacuti la inceput. Asta implica o expertiza destul de mare din partea celor care sunt in spatele v.a. si care vor trebui sa livreze impecabil.
    2) e 24/7 acest serviciu, pt ca mi-ar placea sa stiu ca am pe cine sa ma bazez on short notice. (asta ar scoate cei 300 euro mult mai rapid din buzunarele oamenilor)
    3) pt partea de contracte exista un legal care se ocupa de asta?

  41. wlfp says:

    Ideea e ok, luata din cartea “4hours work week”, dar pretul e foarte piperat. Daca comparam pretul cu cel din India sau China – de la 4$/ora, diferenta e mare.
    AV ii delegi sarcinile simple, iar productivitatea lui trebuie sa fie ridicata, caci nu-i mai platesti si pauza de cafea, socializarea cu colegii si timpul irosit in sedinte.

Comentează