M A N A F U *

MANAFU*

In cati ani va aparea un nou Facebook?

Peste trei ani sigur va aparea un nou jucator care va intrece tot ce e astazi la moda. E deja pe piata, doar ca nu il stim noi“, cam asa mi-a soptit Doru Panaitescu in timpul unei sesiuni la ecomTIM. L-am contrazis.

Cred ca e nevoie de mai mult atat. Am estimat pentru Wall-Street.ro ca avem nevoie de 10 ani. Pare mult, cand ma uit acum la articol si probabil m-am inselat, insa rationamentul meu a plecat de la istoria ultimilor 10 ani. La inceputul anilor 2000, AOL, Yahoo si Google prindeau teren. Erau anii portalurilor, colectiilor de link-uri si a motoarelor de cautare. Vin mai aproape de copiii minune ai momentului. Facebook are 7 ani, YouTube are 6 ani, iar Twitter va ajunge la 5 ani. Cei trei nu au ajuns inca la maturitate si mai au inca mult de crescut.

Cel mai mult ma contrazice evolutia Groupon, care a ajuns un fenomen in mai putin de doi ani, dar cate alte “fastest growing company ever” credeti ca apar peste noapte?

Poate “5 ani” ar fi fost o estimare moderata si mai buna. Oricum, m-as bucura sa ma insel. Nu asta e idee pana la urma!

Voi ce credeti?

14 comentarii

  1. Alex Cirstea says:

    Fara a fi facut vreun studiu, cred ca in momentul asta cresterea companiilor nu mai tine de cat de nou e conceptul, ci de cat de mult mai dureaza pana cand majoritatea societatii online se va satura de cele arhi folosite, gen facebook, twitter, youtube si restul platformelor, cautand sa faca ceva ce n-au mai facut.
    Pe langa faptul ca societatea online va cauta noi modalitati de comunicare, mai didactice (vezi quora), cred ca in 10 ani vom avea deja bazele unor noi modalitati de comunicare si care, surprinzator, poate vor face ca internetul sa para batranesc.

  2. Titus says:

    Doru probabil s-a gandit ca in momentul in care Facebook va implini 10 ani, atunci va aparea noul competitor.

    Din punctul meu de vedere, reteaua care va bate Facebook se va baza pe niste platforme mobile foarte bine facute, pe un userbase de smartphone-uri mult peste ce vedem azi. Urmatoarea retea nu isi va trage sursa de useri de pe internetul pe care il stim noi azi. Pariez pe mobile si pe location aware services.

    Si da, 3-5 ani e un interval bun.

  3. dragos says:

    te referi la romania sau aiurea prin lume?

  4. Eu mizez pe o platforma de publishing pe steroizi, cam ceea ce face acum Huffington Post, insa la un nivel mult mai mare & mai social.

  5. Dan Dragomir says:

    Eu zic ca the next big thing se intampla, chiar acum, unii lucreaza intr-un garaj, intr-o mansarda, intr-un camin…

  6. Danyzus says:

    Cred ca va trece mult timp pana se va inventa ceva revolutionar. Ideea este ca pana acum internetul nu a fost exploatat la maxim, si inca nu este in unele parti ale lumii. Poate ca sunt persoane care abia astazi descopera facebook sau twitter, deci cu siguranta aceste retele de socializare se vor dezvolta in continuare. in opinia mea, urmatorul pas este navigarea web 3D, care deja exista dar e foarte greoaie. Nu-i nimic, viteza la internet creste pe zi ce trece. Astfel, probabil ca vom avea adevarate orase 3D unde fiecare vom avea spatiul nostru, cu poze, filme, muzica si chiar comunicare in timp real de pe viitoarele smartphone-uri. Asa ca, asteptam sa apara noile tehnolgii.

  7. roxani says:

    Astia de la Groupon sunt niste stresanti de prima clasa. Am 3 adrese de mail si primesc mail-uri cu ofertele lor pe toate 3. De unde D-zeu le-o fi gasit nu-mi pot da seama. De aceea si eu le trimit direct la trash!!

  8. Alex Dima says:

    În momentul acesta, eu nu-mi pot imagina un nou lider în online, dar cu siguranţă, în următorii ani, va fi unul, unul nou.

  9. Eu cred ca tine destul de mult de limitele psihologiei si inertiei umane. Pentru ca, daca vorbim de early adopters, atunci putem spune ca 10 ani e foarte mult. Dca ne referim la mass adoption, cred ca un element important de luat in calcul este inertia utilizatorilor in a trece la un produs sau serviciu cu totul nou. Daca exista studii detaliate pe tema asta, as fi tare curios sa le citesc. Din punctul asta de vedere as miza pe cel puton 5 ani.

  10. ihearlights says:

    Eu sunt de acord cu Dan Dragomir. Sigur cineva are o idee geniala in momentul asta, si asteapta contextul propice pentru al’l lansa.
    Asa cum facebook, google, etc.. au pornit de la niste studenti, tot de acolo o sa vina surpriza.

    Si eu preconizez un maxim de 5 ani

  11. Titus, reteaua de care vorbesti tu e chiar Facebook-ul 😉

    Cine va manca Facebook-ul va fi o retea care va oferi un context de conectare mai puternic decat FB. (ceea ce e destul de greu) Mobile, location aware si alte d-astea sunt doar features care vor deveni default pentru orice site.

  12. Tudor says:

    Un nou Facebook? Nu cred ca va fi posibil, nu in viitorul apropiat. Masivitatea sa consta in integrare in tot ce inseamnca web 2.0, ganditi-va ca vorbim deja de telefoane Facebook, adresa de email, un nou motor de cuatare si multe altele care stau in jobenul magic a lui Mark.

    Pe langa aceasta, Google a dat un rateu cu Buzz, asta e un semnal foarte important in ceea ce consta online-ul. In urmatorii ani ne vor astepta si vom utiliza servicii care au la baza Facebook, over layers.

    Interesant, ca o paralela cu ce am scris aici: http://www.dialoguestechnology.nl/2011/02/disruptive-innovation-2/, de acelasi lucru ar fi nevoie pentru ca un nou jucator sa darame Facebook.

    Succes,
    Tudor

  13. constant says:

    ma intreb cine mai are nevoie de inca un “nou” facebook?

Comentează