M A N A F U *

MANAFU*

Companiile prind gustul infograficelor

Ma pregateam acum ceva vreme sa scriu ca la noi infograficele nu au prins atat de mult ca in alte parti. Cred ca acum exista un infografic – asa cum exista o aplicatie – pentru aproape orice. Sa va dau cateva exemple simpatice? Is the Internet bad for your health?, How to make your own lightsaber, Gangnam Style! The Anatomy of a Viral Sensation. In ultimele doua luni, am vazut cateva reprezentari interesante, care merita salutate. Mobile Breeze ne-a facut o radiografie a pietei de telefonie mobila din Romania. 2Parale ne-a spus ca romanii cumpara online de 3.000 de lei in fiecare ora. eMag si-a impachetat recent succesul de Black Friday intr-un infografic, iar astazi HTC ne spune istoria telefonelor inteligente.

Se poate observa ca aceste cazuri vin din zona tehnologiei si a Internetului mai mult. Rar vedem la noi infografice din afara acestui spatiu. Un exemplu care mi-a atras atentia a fost cel oferit de Coca-Cola HBC. Compania a ales sa isi deseneze frumos rezultatele raportului sau de sustenabilitate, primul de acest gen in industria FMCG.

Infograficele au succes atat timp cate exista o baza mare de platforme interesate sau deschise sa le preia. Si cum cel mai adesea ele ajung pe bloguri, trebuie sa cautam in blogosfera locala acele jurnale compatibile. Altfel, ele ajung doar pe Twitter, Facebook si Google Plus.

1 comentariu

  1. exista ceva apricatii care ajuta la crearea de infografice sau stau oamenii sa le faca manual? 🙂

Comentează