MANAFU*

Abonamente Evensys

Topul (meu personal al) oamenilor din online influenti in offline

Topul Biz – ZeList dedicat influentei in social media a atras reactiile asteptate. Dar asta a fost ieri, asa ca de azi lumea a revenit la normal in blogosfera. Eu vreau totusi sa insist asupra unui aspect pe care il gasesc important. Topul celor mai influenti oameni din social media in Romania tine strict de activitatea lor online. Insa influenta nu se opreste aici (d)in social media.

Mediul offline primeste foarte multe evenimente, actiuni si lucruri bune datorita social media. Eu mereu am zis ca evenimentele fac si ele parte din social media. Si s-a acest lucru s-a vazut cel mai bine in ultimul an, cand au aparut “Lecturi Urbane“, “Let’s Do It Romania“, “Redescopera Romania” si toate intalnirile biciclistilor si tweetmeet-urile din tara. Toate acestea nu s-ar fi intamplat sau nu ar fi avut impactul atins fara sustinerea social media. Este parerea mea.

Topul Biz – ZeList va fi pe masa multor companii si agentii de publicitate si PR. Le recomand insa sa nu se opreasca la acest top sau sa nu-l considere “litera de lege”. In multe cazuri, poate in cele mai multe, se doreste implicarea unor oameni care sa reuseasca sa ajunga la alti oameni dincolo de monitoarele calculatoarelor.

Fara sa aiba legatura cu clasamentul Biz – ZeList, va prezint un top personal al oamenilor din online influenti in offline:

1. Bobby Voicu
2. Cristi China-Birta
3. Adrian Ciubotaru
4. Andrei Rosca
5. Adi Hadean
6. Costin Cocioaba
7. Alexandru Bleau & Cristina Putan
8. Filip Chereches-Tosa
9. Andrei Crivat
10. Sorin Tudor

Am ales aceste nume tinand cont de evenimentele in care au fost implicati in ultimul an si de feeling-ul personal. Evident, mai sunt si altii, insa acum m-am oprit doar la acesti 10 oameni.

La final de post, ofer o sugestie celor din agentii si companii: Daca veti lucra vreodata cu un top al influencer-ilor (sau orice top), alegeti oamenii nu in functie de locul in clasament, ci dupa relevanta pe care profilul fiecaruia o are in proiectul vostru. Locul intr-un top nu genereaza automat rezultate! (Foto)

14 comentarii

  1. Bleau says:

    Multumesc pentru mentiune. Desi acolo ar trebui sa fie Alexandru Bleau si Cristina Putan. Activitatile din ultimul an le-am facut toate impreuna. Nu pot lua eu toata vina :))

  2. Dan Mihai says:

    Cristiane, sunt dezamagit ca nu e si blogatu in topul tau :)))))
    Iarta-mi ironia.

  3. Haotik says:

    Mi se pare mult mai realist topul de mai sus fatza de cel de ieri.

  4. Brylu says:

    Parerea mea, orice top al influentei online ar trebui sa contina by default patru nume, Zoso, Arhi, Manafu, Bobby Voicu, in ordinea asta. Dpmdv ei isi capaciteaza cel mai bine publicul in jurul proiectelor lor, ergo isi demonstreaza constant influenta. Restul e tacere

  5. Andu says:

    L-ai uitat pe Cabral care ar fi intrat lejer in top 3

  6. oanabarbu10 says:

    🙂 Noi nu facem topuri, noi avem alegeri personale.

    Ma bucur sa il vad pe Sorin Tudor in topul tau. Este, realmente, un om extraordinar.

  7. Topul este un top. Este bine sa fie cat mai multe, pentru ca au rolul de benchmark. In masura in care comunitatea il accepta, devine un instrument de masura si un reper pentru tarife, vanzari. Este o rigla, la indemna, un etalon. Cum arata schema de indicatori in baza careia a fost calculat, respectiv metodologia, este discutabila, precum orice rationament valorizator. Societatea cauta repere.

    Cf. informatiilor publice difuzate (http://bit.ly/cmixKp) insa, nu este vorba de influenta in off-line. Este influenta tot in online, in randul audientei care consuma continutul creat si publicat de bloggeri. Cei care fac audienta bloggerilor sunt oameni care au atitudini, pasiuni, reactii, obiceiuri de consum de un anumit fel in online si de alt fel in offline.

    Prin offline inteleg ca persoanele din audienta respectiva sa adere la valorile, opiniilor bloggerilor si sa isi schimbe si sa isi adapteze comportamentul lor, in viata de zi cu zi, la lucru, in timpul liber, in interactiunea cu alte persoane, in raporturile cu institutiile publice si private, in calitate de consumatori.

    Ori studiul si metodologia nu spun ca au masurat asa ceva. Este vorba doar de masurarea, pe baza unor indicatori, a norului de audienta, gradul de consum a continutului generat de bloggeri. Nu este masurata conversia de la cine si cum a citit catre cine si cum a facut. Cu alte cuvinte daca ‘comportamentul social de achizitie’ a valorilor inclusiv a valorilor materiale, a fost schimbat ca efect al participarii la audienta unui blogger sau altul.

    Deci, am inteles gresit ?

  8. Dragos says:

    Personal cred ca topul oficial e doar un Top Popularitate si nimic mai mult.

    Ca sa poti fi numit influentator trebuie sa scrii mai mult decat despre nimic, sau orice cum vreti, si atunci sa masori efectele mesajului transmis.

    Practic influenta se masura in efectele generate de un mesaj ce a fost transmis, un mesaj cu substanta personala si subiect constructiv si benefic pentru societate, fie ea virtuala sau sociala. Poate cred eu gresit, dar chiar trebuie sa ne masuram efectul de turma?

    Cand ii injuri pe aia de la Realitatea, dau un exemplu din activitatile lui Zoso, si mai comenteaza 30 si injura si ei nu mi se pare influenta, se numeste efect de turma si asta trebuia exclus din metodologie.

    Nu masori ceva ce e by default practica in sistemul de social media, adica datul mai departe, instinctual, de informatie inutila si comentantul “brainless” pe teme generale, de multe ori banale, din instinctul de turma.

    De fapt top 3 + nr.5, sa zicem, releva ca publicul, adica influentatii fac parte din aceeasi tabara cu fanii lui Diaconescu…ceea ce e de speriat…ne indobitocim ca popor pe zi ce trece.

    Iar apropo de metodologie, adica pe principiul: cine e mai activ si mai comentat este influent, cum se face ca Apple, de exemplu, care nu are absolut NICIO activitate in social media se bucura de cele mai comentate, discutate si date mai departe articole dintre toate articolele de Tech si Mobile. Inseamna asta cumva ca este super mega influent? Si poate asta fara absolut nicio activitate?

    How come?

  9. nu stiu la care top te referi. cel din acest top e personal. nu a avut o metodologie.

  10. nwradu says:

    Chiar si in cel personal trebuia sa te incluzi si pe tine, ca nu cred ca poate contesta cineva influente pe care o ai si ai avut-o si pana acum.

  11. E un pic ciudat sa ma pun pe lista mea. Insa cred ca oamenii stiu ca si eu fac evenimente. Mersi de apreciere!

  12. ihearlights says:

    Ma bucur sa il regasesc pe Sorin Tudor in acest top al tau. Cred ca este mult mai aproape de realitate decat celalalt top, al celor de la Biz – Zelist

  13. Salut, am vrut sa postez comentariul pentru articolul anunt de la https://www.manafu.ro/2010/09/cei-mai-influenti-oameni-in-social-media/

    Nu am nimerit unde trebuie

  14. Andrei Rinea says:

    Intr-adevar Sorin Tudor este o buna corectura!

Comentează