M A N A F U *

MANAFU*

Ce ar trebui sa faca industria de comunicare locala dupa tragedia din #Colectiv

Industria marketingului și comunicării, din care fac și eu parte, a reacționat foarte bine după tragedia din Clubul Colectiv. Primul apel la compasiune a fost făcut de Oana Bulexa, managing partner la The Practice MSLGroup. Ea sugera, la scurt timp după incident, companiilor și agențiilor să retragă publicitatea în zilele de doliu național.

Brandurile/ companiile ar trebui sa opreasca asap comunicarea nepotrivita. Vorbesc aici despre orice:- spoturi tv-…

Posted by Oana Bulexa on Saturday, October 31, 2015

 

Uniunea Agențiilor de Publicitate din România a cerut membrilor să nu difuzeze reclame timp de trei zile. MOL România a fost una dintre primele companii care au retras publicitatea în acele zile. IAA România a comunicat membrilor săi implicarea în campaniile de donații către Crucea Roșie. Multe companii și-au pus resursele la dispoziția victimelor și familiilor acestora.

Ce se poate face?

În spitale, multe victime încă se mai luptă cu moartea, iar bilanțul celor care ne-au părăsit a crescut destul de mult în ultimele zile. Însă protestele de stradă au încetat, oamenii s-au întors la treburile lor și viața își continuă drumul firesc. Este momentul să facem tot ce putem pentru cei din spitale și să ne gândim, ca oameni de comunicare, la viitor. Ce putem face noi, cei din publicitate, marketing, digital sau PR, mai departe?

Eu văd cel puțin trei direcții acum.

Campaniile de donare de sânge – Rezervele de sânge sunt o mare problemă a ultimilor ani în spitalele noastre. Au fost de-a lungul timpului o serie de campanii (cea mai recentă este Pay with Blood la Festivalul Untold), însă cred că este nevoie de o implicare mult mai mare a comunității noastre.

Pot fi gândite mai multe campanii de comunicare anuale. Agențiile și instituțiile media pot colabora și crea awarness pentru o problemă națională și de interes public, la urma urmei. Sunt convins că pot fi reunite echipe din mai multe agenții de ATL, PR și Digital, care să preia câte o campanie dintr-un trimestru sau măcar semestru.

Asistență în comunicare pentru instituții – În toată această frenezie din jurul tragediei, un grup de oameni de comunicare – organizați pe Facebook – a încercat să lucreze cu Ministerul Sănătății și cu alte organizații pe partea de comunicare în timp de criză. A căutat mai multe căi de a duce informații utile la cât mai mulți oameni.

Instituțiile au nevoie de pregătire pe partea de comunicare, o pregătire la nevoile anului 2015. Mai mult, priviți cum arată site-urile instituțiilor. Unele par neactualizate – design, funcționalitate, organizarea informațiilor – de la începutul anilor 2000. Și aici poate fi dată o mână de ajutor.

Apelul către decență în comunicare – În urmă cu două zile, un grup de organizații de comunicare a făcut un apel către mass-media, în care se cerea respectarea dreptul la intimitate al familiilor victimelor și păstrarea decenței în relatarea subiectului, evitându-se astfel formulări bombastice sau subiecte tip can-can.

Demersul trebuie dus mai departe. Toți actorii din industria comunicării au obligația să răspundă apelului la decență. De la mass-media care creează subiectele și CNA care supervizează piața TV și Radio până la agențiile și companiile care aleg să susțină cu reclamă produsele media.

Vedeți și alte idei?

3 comentarii

  1. Val Vesa says:

    Foarte util si echilibrat in ce ai recomandat. Mi-ar placea sa vad o campanie de genul “tu cu cine faci banking”, adaptata la “tu când ai donat ultima data sânge?”

  2. cismaru says:

    da, sa continuam sa ne facem treaba. lumea sa consume, noi sa producem, ca sa evitam si un colaps economic, dupa asta social

  3. Eduard says:

    Foarte bine argumentat punctul dumneavoastra de vedere dl, Cristian. Trebuie sa existe o continuitate in procesul de sustinere care a inceput in urma cu cateva zile, zecile de persoane care inca sunt in spital si se lupta cu viata au nevoie de ajutorul nostru!