M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Sa ne simplificam viata

Foto via Personal Kaleidoscope

Doua stiri m-au facut sa ma gandesc la o chestie. Dar mai intai, va spun stirile: Mashable scria ieri despre Textie, un serviciu de short messages care ar putea la un moment dat sa inlocuiasca SMS-ul pe care il stim acum, iar Kaspersky a lansat aseara PURE, o solutie all-in-one pentru protectia noastra in lumea digitala.

Bun, la ce m-am gandit eu!?

Avem atat de multe lucruri aparent disparate in viata incat la un moment dat ar fi o idee buna sa le agregam cumva, sa le avem pe toateintr-un singur loc. Sau sa avem servicii si produse care sa ofere acoperire pe un anumit gen de activitati. Ideea nu e noua, fireste! Si avem deja exemple din lumea gadget-urilor si social media. Telefonul devine din ce in ce mai mult un terminal all-in-one avand multe capabilitati, iar pentru tonele de site-uri web 2.0, pe care ne-am facut conturi, exista tot felul de agregatoare. Sau un exemplu mai vechi: multifunctionalele (imprimanta, copiator, fax)

Ma intorc la cele doua stiri.

Simt nevoia unui singur canal de comunicare directa cu cei cunoscuti. Ce pot face acum? Pai, pot da un sms, pot trimite un mesaj privat pe YM, Facebook, LinkedIn etc, pot da un mesaj direct pe Twitter sau pot folosi Textie ori textPlus. Bineee! Cum ar fi sa am un singur loc de unde sa gestionez comunicarea pe toate aceste canale? Sa trimit si sa primesc mesaje, sa aleg pe ce canal sa abordez persoana etc.

Nu am testat solutia Kaspersky, insa mi-ar placea sa am o singura solutie de securitate pentru orice (ceea ce Kaspersky nu face inca, fireste). De la parole, la retetele sociale, la mail, la accesul pe calculator, la antivirusi, la anti-orice, pana la casa, masina etc. Poate e prea mult si nesigur in cele din urma.

Eu asa cred. Ca in viitor viata ne va fi simplificata de “agregatoare”. Tu?

4 comentarii

  1. La BlackBerry am un inbox comun pentru email-urile de pe mai multe conturi, yahoo messenger, facebook, etc. E folositor.

  2. Există deja un trend vizibil către simplificare. Spre deosebire de câţiva ani în urmă, când erau sutele de proiecte “web 2.0” oamenii încep să îşi consolideze prezenţa în cât mai puţine servicii.

    Facebook a prins trendul ăsta şi a crescut foarte mult la nivelul de facilităţi/opţiuni, mergând către “one stop shop”.

    După o perioadă a dezordinii şi “zgomotului”, oamenii revin la lucrurile simple.

  3. Referitor la agregatoare, deja există în lucru câteva servicii care centralizează într-o singură interfaţă toate conturile existente pe diferite reţele sociale, etc.

  4. Daniel says:

    Eu, de exemplu, as plati din suflet pt. o solutie care sa ma ajute sa extrag(si sa conserv intr-un format, preferabil deschis) toata cantitatea de metadata a contactelor mele din diversele retele sociale.
    Am (re)descoperit o gramada de prieteni si fosti colegi prin intermediul lor iar acum, mai ales de cand Facebook a inceput sa se joace cu privacy-ul, mai ca-mi vine sa am datele lor la mine sau in “nor” si nu pe serverele FB.

Comentează